Πέμπτη, 26 Μαρτίου 2009

Ρεβίθια,σούπα



Το σημερινό μας ...πιάτο.Αρέσει σε όλες μας και περισσότερο,όταν είναι η σούπα χυλωμένη......
ΥΛΙΚΑ
Μισό κιλό,ρεβίθια
2 κουταλάκια του γλυκού,σόδα φαγητού
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι,τριμμένο
1 πράσο,ψιλοκομμένο
1 κουτάκι κονκασέ ή 2 τριμμένες φρέσκιες ντοματούλες
αλάτι
πιπέρι
λίγο κύμινο
ελαιόλαδο .....κατά προτίμηση δική σας η ποσότητα
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Από το προηγούμενο βράδυ,βάζουμε τα ρεβίθια σε χλιαρό νερό,για να φουσκώσουν.Την άλλη μέρα,τα στραγγίζουμε και προσθέτουμε τα δύο κουταλάκια της σόδας φαγητού.Ανακατεύουμε και τα αφήνουμε περίπου μία ώρα,να μαλακώσουν.Με τη σόδα,είναι πολύ εύκολο,τρίβοντας τα ρεβίθια με τις παλάμες μας,να αφαιρέσουμε ένα μεγάλο μέρος από τις φλουδίτσες τους.Καλό είναι,να αφαιρέσουμε όσες περισσότερες γίνεται,για να χυλώσουν τα ρεβίθια.Στη συνέχεια,τα πλένουμε πάρα πολύ καλά,τα ζαλίζουμε με λίγα λόγια και τα στραγγίζουμε.Σε βαθειά κατσαρόλα,βάζουμε νεράκι να βράσει και προσθέτουμε τα ρεβίθια.Το νερό,θα πρέπει να είναι τρία περίπου δάχτυλα πάνω από τα ρεβίθια.Κατά τον βρασμό,θα πρέπει να αφαιρέσουμε τον αφρό προσεκτικά με ένα κουτάλι.Κατόπιν,προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά και βράζουμε περίπου για μία ωρίτσα,σε σιγανή φωτιά,μέχρι να μαλακώσουν αρκετά τα ρεβίθια.
Υ.Γ.
Υπάρχει η πιθανότητα,να χρειαστεί,ακόμη λίγο νεράκι το φαί.Μην διστάσετε να βάλετε,όσο εσείς επιθυμείτε.....

16 σχόλια:

ΕΛΕΝΑ είπε...

Τα ρεβίθια έχουν την τιμητική τους αυτές τις μέρες, σε όποιο μαγειρικό blog περιδιαβώ, μια ρεβίθια θα την δω!!!
Βάζεις και ντοματούλα βλέπω στα δικά σου, ωραίο χρώμα έχουν πάρει!!

Benikos place είπε...

Λιαντα, η σελίδα σου μοσχοβολαει, συγχαριτηρια!!!!!!

αχτίδα είπε...

Μου αρέσουν πολύ τα ρεβύθια , είναι απο τα όσπρια που ξεχωρίζω καθώς και όλη η οικογένεια.

big mama είπε...

Εγώ τα κάνω άσπρα με λεμόνι. Αλλά και με ντομάτα φαίνονται λαχταριστά!

big mama είπε...

Α, και ξέχασα. Η πορτοκαλόπιτα ήταν πολύ νόστιμη. Αντί για βανίλια έβαλα άρωμα πορτοκάλι.Μόνο που μάλλον τη σιρόπιασα πολύ γρήγορα και σαν να ξεφλούδισε.

cook είπε...

καποτε τα μαγειρευα πολύ..τωρα οχι πια...

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

αχ και τα πεθύμησα με ντοματούλα, τα σκασμένα "τα παιδάκια" μου τα τρώνε μόνο λευκά με λεμόνι και εγώ η έρημη πρέπει να τα χωρίζω στα δυο και να φτιάχνω χωριστά τα δικά μου και φέτος δεν έφτιαξα καθόλου κοκκινιστά, τώρα τα λαχτάρησα έτσι που τα είδα, από βδομάδα η σειρά μου να τα μαγειρέψω

Λιάντα είπε...

Έλενα.....καλησπέρα καλή μου!
Πραγματικά,μέρες νηστίας τα θυμόμαστε περισσότερο,αλλά κακώς.
Είναι μία πλούσια τροφή,κυρίως σε σίδηρο,που λείπει από αρκετούς.
Ναι,βάζω ντοματούλα.Την συνηθίζουμε περισσότερο εδώ στα βόρεια,αντίθετα με τα νότια διαμερίσματα της χώρας μας,που θέλουν τη σούπα,λευκή και με λεμονάκι,που επίσης είναι πολύ γευστική.

Λιάντα είπε...

Benikos..........καλησπέρα,από Θεσσαλονίκη!
Χαίρομαι...καλέ μου φίλε,που έφτασαν οι μυρωδιές,τόσο....μακριά.
Από την άλλη,στεναχωριέμαι,που δεν είμαστε κοντά,για κέρασμα....!
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
Πολλά φιλιά.....
Λία...

Λιάντα είπε...

Αχτίδα μου....πραγματικά,η επίσκεψή σου,μου δίνει ιδιαίτερη χαρά!
Για να πω την καθαρή αλήθεια,κι εμείς στην οικογένεια,στα μόνα όσπρια που συμφωνούμε,είναι τα ρεβίθια.Για τα υπόλοιπα δύο γνωστά όσπρια,φασόλια τρώει η μεγάλη μου κόρη(Μαρία) και η μικρή(Κωνσταντίνα),αγαπά τις φακές.Όμως,δεν απορρίπτουμε τίποτα......
Πολύ απλά,πότε στραβομουτσουνιάζει η μία και...πότε η άλλη.
Έχεις την αγάπη μου΄.....
Πάντα,σε διαβάζω και χαίρομαι γι'αυτό.
Καλό σου βραδάκι!
Λία...

Λιάντα είπε...

Big mama....και με λεμόνι,είναι επίσης θαυμάσια η ρεβιθόσουπα.Την δοκίμασα για πρώτη φορά στην Πάτρα,που είναι καταγωγή του γαμπρού μου.
Βλέπεις όμως,ότι οι οικογενειακές συνήθειες είναι αυτές που υπερτερούν.Και ξέρεις,η ντομάτα κάνει τη σούπα πιό ζεστή,λόγω της βόρειας τοποθεσίας,ενώ το λεμονάκι,είναι πιο δροσερό για τις πιο ζεστές περιοχές.
Όσο για την πορτοκαλόπιτα,παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το σιροπάκι να πέσει δροσερό στην ζεστή πίτα.Χαίρομαι που σου άρεσε σαν γεύση.Υποψιάζομαι,ότι την επόμενη φορά,θα την πετύχεις και στο σιρόπιασμα.
Πολλά φιλάκια καλή μου!
Λία....

Λιάντα είπε...

Καλησπέρα....Γαστεροπλήξ!!!
(καταπληκτικό.....νικ!!!!)
Για να προτιμούν στην οικογένεια τα λεμονάτα,φαντάζομαι ότι θα τα φτιάχνεις και πιο νόστιμα!Ξέρεις,παίζουν ρόλο και οι ρίζες της οικογένειας στο χρώμα της ρεβιθόσουπας.Συνήθειες είναι ...αυτές.
Και καταλαβαίνω,ότι όπως όλες οι μαμάδες,έτσι κι εσύ κάνεις τα χατήρια της υπόλοιπης ομάδας.
Πολλά φιλάκια από Θεσσαλονίκη....
Λία...

Λιάντα είπε...

cook......Την καλησπέρα μου!
Να υποθέσω ότι άλλαξαν οι συνήθειες;
Συμβαίνει και αυτό πολλές φορές.Το εισπράτω αρκετά συχνά και από τις κόρες μου,που αλλάζουν διαρκώς τα ενδιαφέροντά τους,όσον αφορά το φαγητό.
Πολλά φιλάκια καλή μου!
Λία...

cook είπε...

Λια μου
κατα ενα περιερο τροπο δε μπορω να τα φαω με τιποτα!...με πιανει ναυτια στην ιδεα!...εγω που τρελλαινομουν!

Λιάντα είπε...

cook.......την καλησπέρα μου,καλή μου κοπέλα.
Αν και απίστευτο....αυτό που λες,γιατί έχω ακούσει,ότι όσο περνούν τα χρόνια,δεχόμαστε περισσότερες γεύσεις απ'ότι όταν είμαστε νεότεροι.Από την άλλη,ξέρω πολύ καλά,ότι τα ρεβίθια,όπως και πολλές άλλες τροφές,πιάνουν τα άκρα....των προτιμήσεων σε πολύ κόσμο.
Μου θύμησες την τελευταία μου εμπειρία με τα σαλιγγάρια.Μικρή,τα λάτρευα,γιατί η μητέρα μου τα έφτιαχνε συχνά στο σπίτι.Όταν παντ΄ρεύτηκα όμως,μπήκε ένα ΤΕΛΟΣ.Πέρασαν πάρα πολλά χρόνια,που και στη ιδέα των σαλιγγαριών,αηδίαζα.....Έλα όμως,που πριν από δύο εβδομάδες,σε ταξίδι μου με παρέα στην Χλκιδική,κατ'απαίτηση της παρέας και.....τα μαγείρεψα,αλλά και τα έφαγα....
Τώρα,το φυσάω και δεν κρυώνει.....
Άσε......δεν βγάζεις άκρη πολλές φορές.
Λία...

Ανώνυμος είπε...

Λία
Τα ρεβύθια είναι από τις τροφές που μου αρέσουν πολύ. Τα έτρωγα πάντα με λεμόνι γιατί έτσι τα μαγείρευε η μητέρα μου.
Πρώτη φορά τα έφαγα με ντοματούλα που μου τα μαγείρεψες, (υποθέτω πως είναι αυτά που βλέπω στο block σου). Μου άρεσαν πολύ, έβαλα και κόκκινο πιπέρι και τα έκανα πιο πικάντικα.
Τελικά και με τους δύο τρόπους τα ρεβύθια μου αρέσουν το ίδιο.

Κωστής