Παρασκευή, 27 Μαρτίου 2009

Αρακάς,λαδερός......


Σήμερα Παρασκευούλα και...εν τω μέσω....νηστείας,ευκαιρία για λαδερό.
Βέβαια,είναι και φαγάκι αρκετά συχνό στην οικογένεια,γιατί αρέσει σε όλες μας.
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό,αρακάς.Εγώ,παίρνω πάντα κατεψυγμένο.Εδώ,δηλώνω.....ελαφρώς τεμπέλα.
2 ματσάκια φρέσκα κρεμμυδάκια
1 ματσάκι άνιθος
1 πράσο (τα πράσα,δεν λείπουν ποτέ από το σπίτι.Είναι όπως ακριβώς τα ξερά κρεμμύδια για μένα)
1 μεγάλο καρότο η' δύο μέτρια
1 κόκκινη πιπεριά,προαιρετικά.........
1 ποτήρι κρασιού,ελαιόλαδο
600 γρ.νερό
Αλάτι
πιπέρι
και...λίγο μπούκοβο,αν εσείς το προτιμάτε.
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Πλένουμε πολύ καλά όλα τα λαχανικά μας
και ψιλοκόβουμε,τα κρεμμυδάκια,το πράσο και τον άνιθο με το μαχαίρι.Την
πιπεριά δε και το καρότο,σε λεπτές φετούλες.Σε πλατειά κατσαρόλα,βάζουμε το ελαιόλαδο και προσθέτουμε τα κρεμμυδάκια,το πράσο,την πιπεριά και το καρότο.Τα αφήνουμε να μαραθούν,ανακατεύοντας τα,στο ελαιόλαδο και στη συνέχεια,προσθέτουμε τον αρακά,το νεράκι,τον άνιθο,αλάτι,πιπέρι και το μπούκοβο.Αφήνουμε σε σιγανή φωτιά,περίπου μία ωρίτσα.Θα πρέπει,να μείνει με το λαδάκι του ο αρακάς η'αν θέλετε λίγο ζουμάκι,μπορείτε να προσθέσετε κατά τη διάρκεια του βρασμού,ακόμη λίγο νεράκι.Πάντα...με το μάτι και ανάλογα με τις προτιμήσεις σας......
Υ.Γ.
Μία εναλλακτική λύση,είναι και η προσθήκη ντομάτας.
Εδώ,έχω πει στη Μουτζουρίτσα μας(το αδεσποτάκι που μαζέψαμε τελευταία),να προσέχει το φαγητό,να μην καεί.

18 σχόλια:

cook είπε...

μου αρεσει κι εμενα πολυ ο αρακας(κι εγω κατεψυγμενο αγοραζω! )..μαλιστα αντι πιπεριας βαζω λιγο φινοκιο,πατατουλες και λεμονι

ΕΛΕΝΑ είπε...

Στον αρακά και στις αγκινάρες δηλώνω όχι απλά τεμπέλα, αλλά εξαιρετικά τεμπέλα και βολεύομαι επίσης με κατεψυγμένο.
Αγαπημένο μας φαγάκι, εγώ τον κάνω κοκκινιστό με πατατούλες.
Αντίθετα όταν τον κάνω με αγκινάρες, τον κάνω άσπρο.
Καλό ΣΚ Λία μου:)

Λιάντα είπε...

Φινόκιο;
Ούτε που πέρασε από το μυαλό μου...
Πραγματικά θα του δίνει ιδιαίτερη γεύση.Θα το δοκιμάσω την επόμενη φορά.Όπως επίσης και το λεμόνι.
Πατατούλες,έχω βάλει,αλλά λεμόνάτο δεν το δοκίμασα.Μου φαίνεται ωραλιο σαν ιδέα και θα του πηγαίνει...
Σ'ευχαριστώ.....για την ιδέα cook!
Πολλά φιλιά....
Λία...

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Ναι παιδί μου κατεψυγμένος...πού χρόνος για ξεσπινίσματα;
ΩΡΑΙΟ ΦΑΓΗΤΟ και ΚΟΥΚΛΑ η ΜΟΥΤΖΟΥΡΙΤΣΑ σου

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

ΓΑΣΤΕΡΟΠΛΗΞ είπε...

αρακάς με πράσο, αν και αγαπάω και τα δύο μεταξύ τους δεν τα πάντρεψα ποτέ, εγώ τον φτιάχνω με μαρουλάκι, παλιά οικογενειακή συνταγή και παίζω μια σκέτο, μια κοκκινιστό....
ωραία που είναι να μαγειρεύεις!!!
εμένα πραγματικά με χαλαρώνει η πλάκα είναι ότι αν είμαι συγχισμένη βγαίνει πιο πετυχημένο το φαγητο

Λιάντα είπε...

Έλενα.....καλησπερούδια σου!
Ε.....ναι,τεμπέλες.Κι εμένα δεν μ'ενδιαφέρει και πολύ,αφού θέλω τον αρακά,πιο συχνά.Ο φρέσκος,κυκλοφορεί ελάχιστες μέρες τον χρόνο και......αν τον πετύχεις.
Αγκινάρες......ε;
Πόσο.....μ'αρέσουν;
Αλλά άντε να πείσω τις κόρες μου....
Καλό Σαββατοκύριακο και για σένα!
Τα φιλιά μου!
Λία...

Λιάντα είπε...

Γλαρένια μου.....!
Ευτυχώς,υπάρχουν τα κατεψυγμένα κι έτσι τρώμε τον αρακά,όποτε θέλουμε και μας αρέσει.
Καλά!!!
Η Μουτζούρα όλα τα λεφτά!
Καλό σου Σαββατοκύριακο!
Πολλά φιλιά!
Λία...

Λιάντα είπε...

Γαστεροπληξ.....καλησπέρα σου !
Το πράσο,το χρησιμοποιώ,όπως ακριβώς και το ξερό κρεμμύδι.Το βάζω παντού,όπου μπορείς να φαντασθείς.
Για το μαρουλάκι,πρώτη φορά ακούω,σε συνδιασμό με τον αρακά.Να υποθέσω ότι μπαίνει και κάτι σαν αυγολέμονο;η' σκέτο λεμονάκι;
Θα πρέπει,να είναι πολύ δροσερό και ελαφρύ πιάτο έτσι όπως το φαντάζομαι.
Άσε...μ'αυτές τις συγχίσεις.Εσένα πάλι καλα,σου βγαίνει στη μαγειρική,ενώ εμένα,μου βγαίνει στην καθαριότητα και μετά δεν ξέρω που να βάλω τη μεσούλα μου.
Πολλά φιλιά καλή μου!
Λία...

Ανώνυμος είπε...

Λιά, εγώ δεν θα σου πω για τον αρακά σου γιατί ακόμα δεν τον δοκίμασα.
Σαν φαγητό μου αρέσει πολύ.

Οι συναγές σου είναι πολύ περιγραφικές και τα κείμενά σου πολύ ωραία αλλά για να διαβάζονται πιό ξεκούραστα πρέπει να βάζεις space κάθε φορά που βάζεις κόμμα, τελεία, ερωτηματικό ή θαυμαστικό.

Κωστής

Λιάντα είπε...

Κωστη;
Κάτσε.....φρόνιμα!
Τι θα γίνει με μ'εσένα βρε παιδάκι μου;
Όλο κουσούρια....μου βγάζεις...
Φιλιά.....
Λία...

gvarvakis είπε...

Αυτό θα φτιάξω απόψε!! Το σκεφτόμουνα μέρες και μου έδωσες την αφορμή.
Καλό απόγευμα :)

Δημήτρης είπε...

Το σκυλάκι σας με συγκίνησε , υπέροχο πλάσμα , έτσι κάνει και η Κλώντη μου όταν μαγειρεύω. Κάνω συχνά αρακά με καρότα μάλιστα γιατί αρέσει στην Αχτίδα μου μα αυτή την εκδοχή με κρασί δεν την ξέρω , θα το δοκιμάσω.

Λιάντα είπε...

gvarvakis .....καλή επιτυχία!
Αν και οι δυσκολίες στον αρακά,είναι μηδαμηνές.
Σ'ευχαριστώ.....για την επίσκεψη!
Πολλά φιλιά,από Θεσσαλονίκη,στο όμορφο νησί σου!
Λία...

Λιάντα είπε...

Καλησπέρα...Δημήτρη!
Μάλλον,κάτι δεν διάβασες σωστά,ίσως να φταίω κι εγώ,κατά τη διατύπωση.
Δεν βάζω κρασάκι στον αρακά,αλλά ένα κρασοπότηρο,(σαν μέτρο) ελαιόλαδο.
Άσε.....τα σκυλάκια μας,είναι το θέατρο μέσα στην οικογένεια.
Ελπίζω να δεις την απάντηση,πριν φτιάξεις τον αρακά,με κρασάκι.Αν και δεν μου φαίνεται και άσχημη ιδέα.Ίσως τότε,να τον πούμε μεθυσμένο αρακά και όχι...λαδερό.
Λία...

Ανώνυμος είπε...

Hallo Lia,
mmmmmmmmmmmmmm
Eseis kalopernate.......
kai ego ......vrase ryzi.....
....lappas... ton varethika ,
kairos na ertho stin Ellada.

George R.

PS:hrostas mia fasouladaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Λιάντα είπε...

Γειά σου...Γιώργο μου!
Κοίτα!
Έλα εσύ με το καλό και το μόνο πράγμα,που δεν θα σου φτιάξω,θα είναι...το ρύζι.
Αυτό,σου το υπόσχομαι και το υπογράφω!
Αλλά να σε ρωτήσω κάτι Γιώργο μου;
Πόσοι μήνες έχουν περάσει από τότε και τρως συνεχώς ρύζι;
Τέλος πάντων,όπως και να έχει,ευτυχώς που αυτή τη στιγμή,είσαι ζωντανός.Αυτό μετράει και όλα τα άλλα.....είναι ένα τίποτα.
Πολλά φιλάκια...!
Λία...

cook είπε...

Λια μου
κι εγω με ντοματα τον ετρωγα στο πατρικο μου,αλλα πριν καιρο το μαγειρεψα λεμονατο με φινοκιο και μου αρεσε περισσοτερο...πιο ελαφρυς και αρωματικος απο τον κοκκινιστο
φιλια!

Λιάντα είπε...

Cook........κι εγώ πότε κοκκινιστό και πότε άσπρο τον φτιάχνω,ανάλογα με τη διάθεση.Αν και τελευταία,καταλήξαμε στον λευκό,όπως τον έφτιαξα και προχθές.Φαίνεται σαν κοκκινιστός,γιατί του δίνουν χρώμα,η κόκκινη πιπεριά, το καρότο και το μπούκοβο.Το φινόκιο,δεν το έχω δοκιμάσει,αλλά θα το κάνω σίγουρα,την επόμενη φορά,από περιέργια.Είμαι σίγουρη,ότι θα αρέσει και στις κόρες μου,γιατί λατρεύουν έτσι κι αλλιώς,τον αρακά.
Πολλά φιλάκια...
Λία...