Τρίτη, 31 Μαρτίου 2009

Χταπόδι στιφάδο....



Χμ........τι θα φάμε....σήμερα;
Λοιπόν......
ΥΛΙΚΑ
1 1/2 κιλό ,χταποδάκι
2 κρεμμύδια ξερά ,μέτρια
1 κιλό ,κρεμμυδάκια μικρά για στιφάδο
5 φύλλα δάφνης
4-5 σκελίδες ,σκόρδο
10 κόκκους μπαχάρι (περίπου.....ε;)
10 κόκκους πιπέρι (όσους προτιμάτε....μη σας βάζω και μετράτε τώρα)
Μισό κιλό ,ντομάτες φρέσκες και τριμμένες η' ανάλογο πελτέ ντομάτας
200 γρ .περίπου ελαιόλαδο
1 φλιτζανάκι του καφέ ,ξύδι
1 φλιτζανάκι του καφέ ,κρασάκι λευκό
αλάτι (λίγο ,γιατί το χταποδάκι αν είναι φρέσκο ,έχει δικό του αλατάκι)
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Καθαρίζουμε και πλένουμε το χταποδάκι ,με το γνωστό τρόπο ,το κόβουμε σε κομμάτια και το αφήνουμε να στραγγίσει καλά ,από τα υγρά του .Σε κατσαρόλα βάζουμε το ελαιόλαδο και τσιγαρίζουμε ελαφρά ,τα ξερά κρεμμύδια ,αφού τα έχουμε ψιλοκόψει .Στη συνέχεια ,προσθέτουμε τα κομμάτια του χταποδιού και το τσιγαρίζουμε κι αυτό ,ελαφρά .Σβήνουμε με το ξύδι και το κρασάκι .Προσθέτουμε κατόπιν τα μικρά κρεμμυδάκια ,τη ντομάτα η΄τον πελτέ ,διαλυμένο σε μισό ποτήρι νερό ,τα φύλλα δάφνης ,το μπαχάρι ,το πιπέρι ,τα σκορδάκια (κομμένα σε φετούλες) .Βράζουμε το στιφάδο σε χαμηλή φωτιά ,μέχρι να μαλακώσει το χταπόδι και να δέσει η σάλτσα του .(θέλει περίπου μία ωρίτσα) .
Συνοδέψτε το ,με πιλαφάκι η' πατατούλες τηγανιτές .

12 σχόλια:

γαστεροπλήξ είπε...

καλό μα βαρύ φαγάκι, εφοδιάζομαι νεράκι σουρωτής και έρχομαι για δοκιμή

ΕΛΕΝΑ είπε...

Από τα πιο νόστιμα νηστίσιμα (και όχι μόνο) φαγάκια!!
Το χταποδάκι μου αρέσει μαγειρεμένο όπως και να ναι, αλλά στιφάδο είναι σούπερ!!
Το χταποδάκι το βράζεις λίγο πριν το κόψεις κομματάκια??

Benikos place είπε...

Εχω ενα χταποδακι απο Μηχανιωνα...και θα τ μαγειρεψω οπως η συνταγη σου, ετσι για συμπαρασταση!!!Σευχαριστουμε!!!
Χαιρετετισμους απο Βερολινο

cook είπε...

πολυ αγαπημενο φαγητο...

big mama είπε...

Και χταπόδι και στιφάδο! Ουφ το στομάχι μου! Αν ήμουν κοντά θα το είχα φάει όλο!

αχτίδα είπε...

Η κόρη μου η Ειρήνη τρελλαίνεται για χταπόδι , είναι ικανή να φάειολόκληρο χταπόδι

Λιάντα είπε...

Γαστεροπληξ....την καλημέρα μου!
Βαρύ λες....ε;
Για γεύμα όμως,μια χαρούλα μας ήρθε!
Έτσι κι αλλιώς,δεν το κάνουμε και κάθε μέρα;
Πάντως αξίζει....τον κόπο!
Έλα εσύ ,ασε την σουρωτή στην άκρη.Το μαγαζί,διαθέτει και....απ'αυτή,όπως και καλό κρασάκι!
Την αγάπη μου.....
Λία...

Λιάντα είπε...

Έλενα...καλημερούδια σου!
Όχι καλή μου,δεν το βράζω το χταποδάκι καθόλου....πριν.Έτσι κι αλλιώς και τα κρεμμυδάκια,θέλουν την ωρίτσα τους,οπότε βράζουν μαζί,στον ίδιο χρόνο.Η διαφορά είναι,ότι το χταποδάκι,τσιγαρίζεται λίγο πριν,με τα μεγάλα,ξερά κρεμμύδια.
Άσε.....στιφάδο και...όποιος αντέχει.
Τα φιλιά μου....!
Λία...

Λιάντα είπε...

Benikos.....Καλημέρα,στο Βερολίνο!
Δεν κατάλαβα;
Πως έφτασε το χταποδάκι από Μηχανιώνα στο Βερολίνο; στη Σάμο;
Που;
Αλλά τι λέω;
Ίσως να πρόκειται για το ιπτάμενο....χταπόδι.
Φιλιά.....εκεί στα μακριά!
Λία...

Λιάντα είπε...

Cook.......καλημέρα σου!
Στιφάδο....και ξερό ψωμί που λένε...
Με ότι και να το μαγειρέψεις,είναι πάντα...νοστιμότατο και δελεαστικό!
Λίγο με το κυνήγι δεν τα πάω καλά.Κατά τα άλλα,μας αρέσει πολύ και με κοτόπουλο.
Πολλά φιλάκια.....!
Λία...

Λιάντα είπε...

big mama.......καλημερούδια σου!
Μακάρι καλή μου κοπέλα να είμασταν κοντά.Θα χαιρόμουν πραγματικά,να γνωριζόμασταν και από κοντά.
Λες στο επόμενο στιφάδο.....να το διευθετήσουμε....το θέμα;
Πολλά φιλάκια...!
Λία...

Λιάντα είπε...

Αχτίδα μου......καλημέρα σου!
Τότε η Ειρήνη,ξέρει πολύ καλά....τι τρώει η κοπέλα.Αλλά δεν με ξενίζει το γεγονός,γιατί απ' ότι διαβάζω έχει δύο γονείς,μερακλήδες στην κουζίνα,οπότε.....πως να μην γνωρίζει την ποιότητα και το καλό φαί;
Πολλά φιλιά...και καλή ευκολία στη δουλειά σου!
Σε διαβάζω και έχω αγχωθεί,με τον όγκο της δουλειάς.
Λία...